شهر خاوران و لزوم پویایی یادمان شهید گمنام
شهر خاوران و لزوم پویایی یادمان شهید گمنام
لازم است فعالان فرهنگی،هیئتی ها، اصحاب مسجد و در یک کلمه «متولیان فرهنگی» خاوران برای پویایی یادمان شهید گمنام در ابعاد مختلف تلاش کنند.

علی اصغر حسینی: همزمان با شهادت حضرت زهرا(س) یک لاله ی زهرایی در بلندای خاوران آرام گرفت.
همان بی ادعایی که با سربند یا فاطمه(س) و پیراهن خاکی که پشت آن نوشته بود «می روم تا انتقام سیلی مادرم زهرا را بگیرم» امروز در خاوران دل های مرده را صفا می دهد و پناهگاه عاشقان و دلدادگان شهدا است.
برای پی بردن به جزئیات کامل یادمان شهید گمنام با فرمانده حوزه مقاومت بسیج جوادالائمه(ع) به گفتگو پرداختیم.
ستوان دوم پاسدار رضا پناهی در گفتگو با خبرنگار #گروه_رسانه ای_خاورانی_ها با بیان پیشینه ارادت مردم این شهر به انقلاب و اسلام بیان داشت: شهر خاوران در دفاع مقدس بیش از سی شهید تقدیم انقلاب کرده و مردم آن نیز در سرما و گرما پای کار انقلاب اسلامی بوده اند و در استقبال، تشییع و تدفین شهید گمنام عشق و ارادت خود را به شهدا ثابت کردند.
وی با بیان اینکه طرح و ایده یادمان شهید گمنام از یک دهه قبل پیگیری و دنبال می شده است ادامه داد: بنا به عدم آمادگی کامل خاوران برای دفن شهید، بار ها به تعویق افتاد تا اینکه بالاخره سال ۱۳۹۹ امورات عمرانی آن در زمین مجاور حوزه مقاومت آغاز گردید.
پناهی افزود: محوطه سازی، اجرای ۶۰۰متر جاده، ساخت پارکینگ، بنای سرویس بهداشتی و وضوخانه به همت خیرین ،شبکه برق رسانی، ایجاد برج نوری و… از فعالیت های عمرانی و زیر ساختی بود که در این مدت به صورت جهادی انجام شد.
فرمانده حوزه مقاومت بسیج جوادالائمه(ع) خاوران با تاکید بر اینکه شهید باید محور فعالیت های مذهبی و فرهنگی شهر باشد ادامه داد: لازم است فعالان فرهنگی،هیئتی ها، اصحاب مسجد و در یک کلمه «متولیان فرهنگی» خاوران برای پویایی یادمان شهید گمنام در ابعاد مختلف تلاش کنند.
پناهی در ادامه گفت: فعالیت های شبانه روزی خادمین شهدا و بسیجیان در سرمای سخت زمستان و حتی زیر باران به عشق شهدا صورت گرفت که در نهایت نتیجه زحمت این عزیزان باعث حضور چند هزار نفری مردم برای تشییع و تدفین این شهید والا مقام گردید.