کرونا، کودکان خاورانی را هم درگیر کرد
کرونا، کودکان خاورانی را هم درگیر کرد
در دو روز گذشته ( 16 و 17 بهمن 1400) جواب تست ۱۲نفر از شهروندان خاورانی مثبت اعلام شده که پنج نفرشان آقا و هفت نفر خانم هستند.

به گزارش گروه رسانه ای خاورانی ها سن افراد مبتلا شده بین ۲تا ۷۵ سال است. متاسفانه سویه جدید کرونا موسوم به “اُ میکرون” بیشتر از گونه های قبلی در بین کودکان سرایت کرده و آنها را درگیر می کند.

یاداور می شود رعایت دستور العمل های بهداشتی و تزریق واکسن کرونا تاثیر به سزایی در جلوگیری از مبتلا شدن افراد به کرونا دارد.

در همین زمینه دکتر محسن محمدی در گفت و گو با ایرنا گفته: احتمال ابتلای کودکان در هر سنی به ویروس کرونا وجود دارد و این که در معرض خطر کمتری نسبت به بزرگسالان هستند نباید مورد بی توجهی قرار بگیرند.

 این عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی  بر ضرورت آموزش دادن کودکان برای رعایت موارد بهداشتی و نظارت والدین بر آن تاکید کرده و افزوده: مهم تر از همه اینها ، رعایت پروتکل ها توسط والدین و دیگر اعضای بزرگسال خانواده مانند استفاده از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی و پرهیز از دورهمی ها است چون کودک آموزش اصلی را از رفتار بزرگسالان می گیرد و نهادینه می کند ضمن این که دورهمی ها و حضور در شلوغی ها کودکان را در معرض خطر بیشتری قرار می دهد.

رئیس بیمارستان کودکان علی اصغر هم اظهار داشته: برخلاف پیک‌های قبلی تعداد کودکانی که به کرونا مبتلا می‌شوند از بزرگسالان بیشتر است و ظاهرا گروه هدف اومیکرون گروه سنی زیر ۱۲ سال است؛ زیرا حتی نوزاد چند روزه‌ مبتلا به کرونای اومیکرون هم در بین بیماران‌مان بستری داریم.