اگر مخالف هستید لااقل ناسازگار نباشید!
اگر مخالف هستید لااقل ناسازگار نباشید!

۱ خیلی ها می گویند چون این شهر در محاصره ی کوههاست؛  فکر مردم عامی هم ـ مثل وضعیت شهرـ گرفتارِ حصار است. افکارِ مردم، قدیمی و بسته است. این در مورد افراد عامی و عموما سالخورده که با تکنولوژی روز آشنا نیستند طبیعی است اما انتظار نمی رود که یک مسوول یا کسی که […]

۱

خیلی ها می گویند چون این شهر در محاصره ی کوههاست؛  فکر مردم عامی هم ـ مثل وضعیت شهرـ گرفتارِ حصار است. افکارِ مردم، قدیمی و بسته است. این در مورد افراد عامی و عموما سالخورده که با تکنولوژی روز آشنا نیستند طبیعی است اما انتظار نمی رود که یک مسوول یا کسی که خودش را معتمد مردم می داند افکاری ارتجاعی و ناسازگار داشته باشد.  نمی دانم چرا این روزها در اظهار نظرها و رفتار برخی از کسانی که مدعی تفکر روشنفکری و آپدیت بودن هستند، ردپای اقوام غارنشین دیده می شود؟

۲

در نظام جمهوری اسلامی به مقامات می گویند «مسوول». یعنی کسی که باید مورد سوال واقع شود و به سوالات جوابگو باشد. و حالا چه شده که برخی مسوولین شهر ما یا از جواب دادن فراری اند و یا هیچ پرسشی را بر نمی تابند؟!

۳

اوایل انقلاب؛ امام راحل (ره) به آنها که مخالف بودند و در کارها اخلال ایجاد می کردند فرمودند «اگر مخالف هستید، لااقل ناسازگار نباشید.» و امروز می بینیم که در شهر کوچکی مثل خاوران، مخالفان، ناسازگاری که می کنند هیچ؛ حتی برای ضربه زدن به طرف مقابل، لشکر کشی هم می کنند!

۴

بهاری که گذشت یکسال به سن تولد رسانه در خاوران اضافه شد و این یعنی ما توانسته ایم ۲۵ سال در کنار شما باشیم. از سالهای انتشار «شکوفه» و «آینه خاوران» بگیرید تا «خاوران آنلاین» و حالا که آن نهال تبدیل به درختی تناور به نام «گروه رسانه ای خاورانی ها» شده و افتخار خدمت در این سنگر نصیب من و همکارانم بوده که صد البته با محبت ها و حمایتهای شما تداوم یافته است.

بارها گفته ام، ما اگر جایگاهی داشته باشیم در دل مردم است. نتیجه ی سالها فعالیت مطبوعاتی مان هم مکتوب است و در تاریخ ثبت شده. آقایان هر کاری بکنند نمی توانند حافظه ی مردم را از وجود ما پاک کنند. به قول شاعر:

«سنگ در برکه می‌اندازند و می‌پندارند/ باهمین سنگ زدن، ماه به هم می‌ریزد/ کی به انداختنِ سنگِ پیاپی در آب / ماه را می‌شود از حافظه ی آب گرفت؟»

  • نویسنده : جمشید خاوری