خاورانیهای مقیم شهر های دیگر به خاوران نروند!
خاورانیهای مقیم شهر های دیگر به خاوران نروند!

هر سال با فرا رسیدن روز تاسوعا و عاشورا، هزاران نفر از خاورانی ها طبق رسم و رسومات مذهبی در دارالرحمه این شهر اجتماع کرده و بعد از زیارت اهل قبور به همراه دسته های عزاداری به سمت مرکز شهر حرکت می کنند. خاورانیهای ساکن سایر نقاط کشور نیز هر ساله  سعی می کنند در […]

هر سال با فرا رسیدن روز تاسوعا و عاشورا، هزاران نفر از خاورانی ها طبق رسم و رسومات مذهبی در دارالرحمه این شهر اجتماع کرده و بعد از زیارت اهل قبور به همراه دسته های عزاداری به سمت مرکز شهر حرکت می کنند. خاورانیهای ساکن سایر نقاط کشور نیز هر ساله  سعی می کنند در دهه اول محرم مخصوصا تعطیلات تاسوعا و عاشورا، خودشان را به خاوران برسانند.

اما امسال طبق مصوبه ستاد مقابله با کرونا از خاورانی های مقیم سایر شهر ها خواسته شده جهت حفظ سلامتی خود و دیگر شهروندان به هیج وجه در روزهای تاسوعا و عاشورا به خاوران سفر نکنند.

به گزارش گروه رسانه ای خاورانی ها، از دیگر مصوبات این ستاد می توان به ممنوعیت توزیع چای، شربت و سایر نذورات، الزام هیئت ها به عزاداری در فضای باز فقط بین ساعات ۲۱:۳۰ تا ۲۳ ، عدم حرکت هیئت ها در خیابان، رعایت فاصله بین عزاداران و اجبار به زدن ماسک اشاره کرد.