ناگفته های زن و شوهر خاورانی که به کرونا مبتلا شده اند : دل تنگِ بچه هایمان هستیم!
ناگفته های زن و شوهر خاورانی که به کرونا مبتلا شده اند : دل تنگِ بچه هایمان هستیم!
چند ماهی است که ویروس کرونا شیوه زندگی مردم را تغییر داده است. این روزها وضعیت طوری شده که هر روز آمار مبتلایان بیشتر می شود و انگار این ویروس از سایه هایمان نیز به ما نزدیک تر است.

در خاوران چندین نفر به کرونا مبتلا شده اند که قبلا با دونفر از آنها مصاحبه کرده ایم. امروز نیز گروه رسانه ای خاورانی ها با زن و شوهر خاورانی که کرونا گرفته اند به صحبت نشسته است:

*چند سال تان است و چطور به این ویروس مبتلا شدید؟

من (آقا) ۳۵سال و خانمم ۳۰سال، به شخصه خیلی نکات بهداشتی را رعایت می کردم تا آنجا که در محل کارم همکاران به شوخی به این نکته اشاره می کردند که کرونا را از رو برده ای! اما تقدیر چیز دیگری بود! اول خانمم درگیر شد و بعد هم من . با این که خانمم زیاد از خانه بیرون نمی رفت و لیکن به نظرمان بعد از مراجعه به نانوایی و سوپر مارکتی محل درگیر کرونا شد.

*ابتدا چه علائمی داشتید؟

ابتدا سردرد شدید به سراغمان آمد، حالت تهوع، اسهال و تب نشانه های دیگری بود که کلافه مان کرد. در مراجعه به پزشک، به نقل از وی به این نکته پی بردیم که در پیک سوم مهمترین علامت درگیر شدن با کووید ۱۹ “سردرد های شدید” است و کمتر سرفه های خشک و تب و لرز به سراغ فرد می آید.

*بعد از این که متوجه شدی چکار کردید؟

می توان گفت همزمان با هم درگیر شدیم. به محض اینکه متوجه شدیم، فورا فرزندانم را به خانه اقوام فرستادیم. شوکه شده بودیم و کمی هم ترسیده بودیم ولی خب باید تلاش می کردیم که بر کووید۱۹ فائق آییم، به خانمم گفتم ما کرونا را شکست می دهیم در کنار هم و برای زندگی بهتر، فورا خودمان را قرنطینه کردیم.

*آیا پزشک، داروی خاصی برایتان تجویز کرد؟

خیر، راه درمان کرونا فعلا فقط قرنطینه شدن است و بس. نباید از لحاظ روانی ضعیف شوی. مایعات، آب میوه، سوپ، غذاهای گرم راه حل غلبه بر کرونا است.

*شهروندان چکار کنند که به کرونا مبتلا نشوند؟

به خاورانی های عزیز می گویم کرونا شوخی بردار نیست. با کوچکترین غفلت به سراغ فرد می آید و واقعا زجر آور است. الان دقیقا ۱۰ روز است که بچه هایمان را ندیده ایم، و فقط در و دیوار خانه را دیده و واقعا برایمان سخت است. شهروندان نکات ایمنی را رعایت کنند حتما ماسک بزنند، بی جهت از خانه خارج نشوند، فاصله های اجتماعی را رعایت کنند. از حضور در دور همی ها خودداری کنند. اگر شانس بیاوری و زنده بمانی، ارزشش ندارد که بخواهی ۱۵تا۲۰روز در قرنطینه باشی!

*حرف پایانی؟

باز هم به خاورانی های عزیز می گویم کرونا را شوخی نگیرید. نکات بهداشتی مانند زدن ماسک و استفاده از دستکش را رعایت کنید. این ویروس  کار و زندگی انسان را مختل می کند. زن و مرد، پیر و جوان را نمی شناسد.  مسوولین هم بیشتر پای کار باشند و نسبت به سلامت شهروندان حس مسولیت بیشتری داشته باشند.