هزینه های هنگفت مدیریت شهری برای حفاظت از اموال عمومی
هزینه های هنگفت مدیریت شهری برای حفاظت از اموال عمومی
اموال عمومی برای استفاده همه شهروندان اختصاص یافته و باید در حفظ و نگهداری از آن‌ها تلاش شود.

به گزارش گروه رسانه ای خاورانی ها متاسفانه دیده شده که تعدادی معدود از شهروندان نسبت به تخریب اموال عمومی اقدام می کنند که این موضوع مورد تایید هیچ یک از شهروندان خاورانی نیست.

مبلمان و اموال عمومی متعلق به نهادهای دولتی، از سرمایه‌های موجود در هر شهر است که توسط شهرداری و سایر ارگان ها ایجاد و در اختیار شهروندان قرار داده می‌شود. بی شک بازسازی، تعمیر و تعویض خسارت‌های وارده به فضای سبز، مبلمان و تجهیزات شهری هزینه‌های زیادی  برای شهرداری دارد. متاسفانه گاهی شاهد هستیم که برخی از روی عمد، باعث تخریب اموال عمومی می‌شوند و صرفاً هزینه‌هایی  را برای جبران خسارت بر دوش مدیریت شهری می‌گذارند.

 وسایل و تجهیزاتی که در سطح شهر و بوستان‌ها نصب و جانمایی می‌شود برای زیبایی شهر به کار گرفته شده است و اموال همه شهروندان به شمار می‌رود .خسارت به چراغ‌های روشنایی، مخازن زباله‌ها،  نیمکت‌ها، آسیب به درختان، و … از جمله مشکلاتی است که شهرداری هزینه سنگینی بابت ترمیم، بازسازی و جانمایی مجدد پرداخت می‌کند، بنابراین هزینه‌ای که در حقیقت سهم عموم شهروندان است، نباید صرف دوباره کاری امور شود.‌

وظیفه شهروندی ما ایجاب می کند که در برخورد با چنین اقداماتی در وهله ی اول، تذکر داده و سپس نهادهای زیربط را از اتفاقی که افتاده با خبر کنیم. فراموش نکنیم که جلوی ضرر را هر زمانی بگیریم منفعت است!