پای صحبت های رتبۀ ۸ کنکور امسال که یک خاورانی است/ تو فکرِ دانشگاهِ شریفم!
پای صحبت های رتبۀ ۸ کنکور امسال که یک خاورانی است/ تو فکرِ دانشگاهِ شریفم!
گذشتن از هفت خوان کنکور بی شک یکی از مهمترین موضوعاتی است که سرنوشت زندگی هر شخصی را تغییر خواهد داد. با این که سرنوشت کنکور امسال به ویروس کرونا گره خورده بود و حرف و حدیث های زیادی در مورد برگزاری و یا عدم برگزاری آن مطرح می شد اما بالاخره برگزار و نتایج آن نیز در روزهای اخیر اعلام شد. در کنکور امسال یک خاورانی ساکن شهرک جلیل اباد موفق به کسب رتبه تک رقمی در منطقه 3 شد و ما هم به همین مناسبت با وی گفتگو کرده ایم.

«محمد تسلیمی» متولد بیست و سوم آبان۱۳۸۰ شهرک جلیل آباد در کنکور سراسری ۹۹ رتبه ۸ منطقه ۳ رشته ریاضی فیزیک را کسب کرد. وی که تا سال نهم در محله جلیل آباد مشغول به تحصیل بود از سال دهم تحصیلاتش را در مدرسه شهید مفتح جهرم ادامه داد. وی در گفتگو با ما درباره برنامه ریزی اش برای کنکور، گفت: مطالعه برای کنکور را از کلاس یازدهم به صورت جدی شروع کرده و کنکوری مطالعه می‌کردم. به هیچ وجه در کلاس های کنکور شرکت نکرده و به توانایی خود در رسیدن به موفقیت در پرتو تلاش و کوششم ایمان داشتم. بنابراین با برنامه ریزی که انجام دادم بیشتر زمان خود را برای مطالعه گذاشتم به طوری که در روزهای منتهی به کنکور بیش از ۱۱ساعت مطالعه می کردم.

محمد افزود: در محله ما امکانات آن چنانی وجود نداشت خیلی دوست داشتم که از کودکی به کلاس های زبان بروم ولی امکاناتی نبود در نتیجه تصمیم گرفتم برای رسیدن به ارزوهایم به مرکز شهرستان رفته و انجا ادامه تحصیل بدهم.

 وی در باره اوضاع کرونا و تاثیر آن بر کنکور امسال گفت: واقعا استرس زا بود . بار اول که کنکور به تعویق افتاد یکی دو روز بی انگیزه شدم ولی مجددا شروع به درس خواندن کرده تا از هدفم دور نشوم . به خوبی از زمان هایم استفاده کردم و به لطف خدا نتیجه زحماتم را گرفتم.

تسلیمی با بیان اینکه اگر بعضی داوطلبان به نتیجه دلخواه خود نرسیده اند ناشی از فضای رقابتی موجود در کنکور است و قطعا بقیه زمان بیشتری را برای مطالعه گذاشته اند، گفت: تلاش و انگیزه در کنار برنامه ریزی شرط موفقیت در کنکور است.

او گفت دوست دارم که در دانشگاه صنعتی شریف ادامه تحصیل دهم و هدفم این است که مقاطع علمی بالا را کسب کرده تا بتوانم فرد مفیدی برای جامعه و شهرم باشم. وی از دانش آموزان همشهری خود خواست که با توکل بر خدا و تکیه بر توانایی خود با تلاش و پشتکارشان بر نبود امکانات فائق آمده و راه موفقیت خود را هموار کنند.

  • نویسنده : عبدالرضا ناصری