آنچه می تواند پیشرفت خاوران را تضمین کند
آنچه می تواند پیشرفت خاوران را تضمین کند
گره خوردن مشکلات و توقف پیشرفت خاوران، می تواند تنها دلیل خاورانی ها برای شرکت در انتخابات پیش رو جهت انتخاب شورایی متحد و مسئول و در عین حال شجاع و دلسوز باشد.

 اگر هر روز با تأسف در کوچه پس کوچه های محله خودتان قدم می زنید، اگر از آسفالت‌ِ بد و گودال های کف خیابان محله ناراضی هستید، اگر فضای سبز و اوضاع نظافت شهر چندان منظم نیست، اگر تفاوتی بین خدمات رسانی به محلات خاوران احساس می شود؛ این ها همه موضوعاتی است که در ابتدا به شورای شهر مرتبط می شوند.

کاندیدا های شورا و اعضای آن در حال و آینده باید بدانند در بسیاری از تصمیم‌گیری‌ها فراموش نشود که شهر یک موجود زنده است و نباید تنها وظیفه خود را انتخاب شهردار دانسته و رسیدگی به امور شهر را تنها وظیفه خود بدانند.

 در واقع اگر شهرمان را به بدن  تشبیه کنیم، شورای شهر، مغز ماست و این مغز است که به دست‌ها یعنی شهرداری فرمان می‌دهد که چه کارهایی را که برای شهر لازم است، انجام دهند.

حال بعد از گذشت چهار سال باید از خود بپرسیم اگر شورای شهر مغز متفکر و تصمیم گیرنده شهر ماست پس چرا  در انتخابمان دقت لازم را نداشتیم و در مقابل بسیاری از کوتاهی‌های این پارلمان شهری سکوت اختیار کردیم؟

اگر بخواهیم کمی بی پرده سخن بگوییم، این می شود که مردم فقط و فقط به طرح ها و برنامه هایی که کاندیدای شورای شهر دارند رأی دهند! عمل به همین نکته می تواند پیشرفت خاوران را ضمانت کند.

باید بدانیم برنامه ای جامع تر است که خاوران را با رویکرد اقتصادی و گردشگری به سمت جاده برای آبادانی پیش ببرد و از این حصر نجات یابیم؛ برنامه ای کامل است که رنگی از فضای سبز و اهمیت دادن به باغ ها و طبیعت خاوران با نگاه گردشگری در آن دیده شود.

ارائه برنامه داوطلبین در موعد مقرر قانونی، بهترین راه برای انتخاب اصلح در انتخابات خواهد بود و مطالبه گری مردم در فضای مجازی بیانگر این است که فامیل گرایی و روابط خویشاوندی دیگر در خاوران جایگاهی ندارد. این که یک داوطلب به طور صد در صد روی آرای هم محله ای ها و دوستان و طایفه اش حساب کند کار بیهوده ای است چرا که امروزه مردم به مدد تکنولوژی و فضای مجازی به حقوق شهروندی خود آگاه تر شده اند و به کاندیداهایی رای خواهند داد که مسلط تر، تواناتر، با برنامه تر و خوش فکر تر از دیگران باشد.