حتی اگر سفرهای نوروزی در کار نباشد، شهر را باید برای مردم زیبا کرد!
حتی اگر سفرهای نوروزی در کار نباشد، شهر را باید برای مردم زیبا کرد!
با توجه به در پیش بودن ایام نوروز و همچنین شروع پیک جدید کرونا، (هرچند تاکنون هیچ ممنوعیتی برای سفرهای نوروزی اعلام نشده،) اما حتی اگر در تعطیلات پیش رو، خبری از سفرهای نوروزی نباشد، باز باید تمهیداتی برای زیباسازی و ایجاد شور و نشاط در شهر فراهم شود.

علیرغم اینکه مردم خاوران همواره به میهمان نوازی معروف بوده اند، اما باتوجه به شرایط کرونایی، کسی را برای سفر تشویق نخواهیم کرد، با این وجود مردم انتظار دارند که نسبت به زیبا سازی شهر اقدام شود. اما در این شرایط کرونایی اگر قرار است مسافرتی هم باشد، باید کاملا هوشمندانه و با رعایت پروتکل های بهداشتی و در چارچوب دستورالعمل های ستاد ملی مقابله با کرونا باشد.

 با توجه به این که آب و هوای خاوران با شروع فصل بهار، دلپذیر و بی نظیر می شود؛ به همین دلیل هرساله پذیرای تعداد زیادی مسافر و گردشگر است و می بایست فضای عمومی را برای حضور مسافرین آماده کرد.

تعطیلات نوروز باید فرصتی باشد که خاوران به بهترین نحو به مسافران معرفی شود، در خاوران از نظر گردشگری ظرفیت های زیادی داریم که باید بتوان در این مدت به خوبی آنها را معرفی و چهره زیبایی از خاوران نشان داد. ساماندهی ورودی و خروجی شهر، نظافت معابر و خیابان ها، رعایت پروتکل ها و مسائل بهداشتی در  پارک ها، توجه به روشنایی شهر و … در این ایام باید مورد توجه بیشتری قرار گیرد . اگر در نوروز ۱۴۰۱ حتی نیمی از آمار سالهای قبل از کرونا، مسافر داشته باشیم، باز باید آمادگی کاملی در سطح شهر ایجاد شود تا به همین تعداد هم به نحو مطلوبی خدمات ارائه شود.