استقبال بی نظیر از چهارمین جشنواره انار و خرمای خاوران
استقبال بی نظیر از چهارمین جشنواره انار و خرمای خاوران
چهارمین جشنواره انار و خرمای شهرخاوران به عنوان جشنواره ترکیبی از محصولات مناطق گرمسیری و سردسیری با استقبال ویژه از سوی گردشگران استان فارس رو به رو شد.

این جشنواره به همت تشکل های مردمی و با همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهرخاوران و سایر ادارات و مسئولین این شهر و با حمایت اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان خفر برگزار شد.

ابوذر قاسمی دبیر ستاد برگزاری چهارمین جشنواره انار و خرما خاوران در این باره اظهار داشت: بیش از ۳۰ غرفه در این جشنواره محصولات متنوع و ارگانیک‌ خرما و انار را در معرض دید بازدیدکنندگان قرار دادند.

وی اضافه کرد: در این رویداد گردشگری و اقتصادی که به منظور معرفی ظرفیت های طبیعی و کشاورزی شهر خاوران برگزار شد برنامه های جنبی از جمله اجرای بازی های بومی محلی، تجمع خودروهای کلاسیک، مسابقه دو چرخه سواری، بازدید از کوچه باغ ها، بافت تاریخی و بومگردی نیز به اجرا درآمد.

در آیین آغاز به کار این جشنواره ، دکتر رشیدیان نماینده معاون وزیر میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی، دکتر فرخ زاده معاون گردشگری استانداری فارس،دکتر رضایی نماینده مردم شهرستانهای جهرم و خفر در مجلس شورای اسلامی، دکتر روانشاد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی وگردشگری فارس و جمعی از مسئولان محلی شهرستان خفر و شهر خاوران حضور داشتند.

لازم به ذکر است این جشنواره یک روزه بیش از ۴ هزار بازدید کننده داشت که مشاهده پلاک های مختلف خودروها بیانگر حضور گردشگران از سراسر استان و نیز استان های همجوار بود.