چند درصد مردم خاوران از عملکرد شورای شهر رضایت دارند؟
چند درصد مردم خاوران از عملکرد شورای شهر رضایت دارند؟

بیست سال طول کشید تا نهاد شوراها از ۱۲ آذر ۱۳۵۸ که به عنوان فصل هفتم قانون اساسی مشروعیت پیدا کرد تا ۹ اردیبهشت سال ۱۳۷۸ که نخستین دوره شوراها آغاز به کار کرد، متولد شود. و حالا که بالغ بر ۲۰ سال از عمر شوراها سپری شده می توان ادعا کرد این نهاد مردمی […]

بیست سال طول کشید تا نهاد شوراها از ۱۲ آذر ۱۳۵۸ که به عنوان فصل هفتم قانون اساسی مشروعیت پیدا کرد تا ۹ اردیبهشت سال ۱۳۷۸ که نخستین دوره شوراها آغاز به کار کرد، متولد شود.

و حالا که بالغ بر ۲۰ سال از عمر شوراها سپری شده می توان ادعا کرد این نهاد مردمی به بلوغ و تکامل رسیده است؛ اینکه مدیریت گروهی و شورایی در شهر ما  تا چه اندازه موفق بوده است نیاز به بحثی مجزا دارد ولی آنچه مشخص است  نارضایتی اکثر شهروندان از حل مشکلات شهری توسط این نهاد می باشد.

در نظرسنجی اینستاگرامی گروه رسانه ای خاورانی ها که اواسط اردیبهشت به مناسبت روز شوراها انجام گرفت، نشان داد اکثریت پاسخ دهندگان نگاه امیدوارانه ای به این فعالیت ها نداشته واز  دور شدن از شعار ها و عدم تحقق وعده ها گلایه کرده اند.

هر چند که در طول سالهای گذشته، تلاش هایی از سوی اعضای محترم شورای شهر صورت گرفته اما بعید به نظر می رسد در مدت کم باقی مانده از فعالیت این شورا شاهد تحقق وعده های داده شده و نوشته شده بر روی پوستر انتخاباتی افراد برگزیده شورای دوره پنجم باشیم.

در این نظر سنجی حدود ۷۰ درصد از پاسخ دهندگان اعلام کردند که از عملکرد شورای فعلی راضی نیستند. ۲۰ درصد تا حدودی و ۱۰ درصد نیز کاملا رضایت داشتند.

در ادامه برخی از کامنت های همشهریان عزیز را مرور می کنیم باشد که مورد توجه اعضای شورای شهر قرار گیرد. ضمنا این نشریه نیز مثل همیشه آمادۀ انعکاس پاسخ مسئولین محترم است:

یکی از شهروندان نوشته خاوران برای پیشرفت چشمگیر نیاز به کسی دارد که خود را کاملا وقف مردم نموده و حتی از منافع شخصی خود برای منافع جمعی بگذرد…

شهروند دیگری نوشته از اعضای محترم شورای شهر می خواهم به صورت شفاف بیان کنند که چقدر بودجه به شهرداری تزریق شده و چه میزان از آن برای آبادی و رونق خاوران خرج شده است .

همشهری دیگری نوشته: اگر کمی  تحقیق کنید متوجه می شوید کسانی که  قصد شهردار شدن دارند، خاوران را پله ترقی خود قرار می دهند چرا که خیلی راحت می توانند برای آینده شغلی شان با کمترین زحمت، بیشترین سابقه را کسب کنند!

مخاطب دیگری نوشته در شورا هر کسی ساز خودش را می زند ….. اما به طور کلی مقصر اصلی خودمان هستیم که بدون هیچ گونه تحقیقی فقط جوگیر می شویم و رای می دهیم. تحت شرایط خاصی رای می دهیم بدون اینکه به عواقب کارمان آگاه باشیم.

شخص دیگری نوشته شوراها اصلا کارشان را خوب انجام نمی دهند. فقط وقتی رای می خواهند وعده های الکی می دهند و وقتی رای آوردند وعده ها فراموش می شود.

شهروند دیگری نوشته نباید یک طرفه قضاوت کنیم. درست است کم وکاستی هایی هست ولی اعضای شورا زحمت می کشند. بنده ۱۰سال هست که خاوران زندگی نمی کنم ولی سالی یکی دو بار که می آیم تغییراتی هر چند کوچک در شهر می بینم. اینها را نمی شود نادیده گرفت. ای کاش کمی تفرقه که بینشان هست با کدخدا مَنشی ازبین برود. 

شهروند دیگری نوشته زمانی که اعضای شورا با همدیگر مشکل دارند هیچوقت نمی توانند  شهر را آباد کنند. ان شاالله برای دوره بعد عده ای جوان انقلابی وارد شوند و جهادی کار کنند تا خاوران به آنچه شایسته اش است برسد.

این شهروند در ادامه نوشته متاسفانه خانمهای خاوران، دو دوره با شور و شوق پای صندوق رفتند و نماینده خانم به شورا فرستادند اما آنها نتوانستند به وعده هایی که درباره بانوان داده بودند، عمل کنند.

یکی از مخاطبان هم نوشته تا در موقعیت کسی قرار نگرفته ایم نباید قضاوت نکنیم. اینکه بگوییم هیچ کاری انجام نشده، درست نیست. شاید بتوانیم بگوییم «کم کاری» کرده اند، اما به جرات نمی توان ادعا کرد هیچ کاری انجام نشده. اختلاف سلیقه کاملا طبیعی است.

ما حق نداریم کسی را که با  نظر سیاسی ما مخالف هست نفی کنیم. مشکل خودمان هستیم که در زمان انتخابات دقت نمی کنیم. یک جلسه عمومی باید گذاشته شود و آن  کارهایی که اعضای محترم موقع انتخابات وعده دادند مطالبه شود.