خاورانی ها بدون آزمون  ثبت نام کنند
خاورانی ها بدون آزمون  ثبت نام کنند
با کاهش جمعیت دانشجویی در دانشگاه های کشور در سالهای اخیر، سیاست تجمیع مراکز و واحدهای دانشگاه های مختلف از جمله برخی از واحدهای دانشگاه های علمی، کاربردی و پیام نور در دستور کار قرار گرفته و شاهد تجمیع برخی واحدهای کوچک این دانشگاه ها حتی در مراکز شهرستانها هستیم.

دانشگاه پیام نور خاوران که در سال ۱۳۸۶ پس از سالها تلاش و پیگیری اعضای هیئت امنای دانشگاه با همکاری خیرین خاورانی راه اندازی شده است، اگر چه امسال در لیست ۱۳ واحد تجمیع شده دانشگاه پیام نور در استان فارس قرار نداشت اما باید تلاش کرد با افزایش دانشجو تهدید تجمیع در سالهای آتی را از این واحد دانشگاهی دور کرد.

کاهش شمار رشته های دانشگاه پیام نور خاوران از ۱۲ رشته به ۴ رشته  به دلیل عدم استقبال داوطلبان ، هم زنگ خطر دیگری است.

هم اکنون ثبت نام بدون آزمون دانشگاه پیام نور خاوران در سایت سازمان سنجش sanjesh.org در حال انجام است که علاقمندان می توانند نسبت به ثبت نام در ۴ رشته موجود (حسابداری ،حقوق ،روانشناسی و مدیریت بازرگانی) که البته رشته های خوب و پرطرفدار نیز می باشد، اقدام کنند.

حتی پیشنهاد می شود که افرادی که دارای مدارک دانشگاهی هستند دوباره در یکی از رشته های فعال دانشگاه پیام نور خاوران ثبت نام کنند که البته بخشی از دروس آنها تطبیق واحد داده می شود.

ناگفته نماند که براساس نظام خاص دانشگاه پیام نور، امکان مهمان شدن به سایر شهرها به راحتی برای هر دانشجو فراهم است و از همه مهمتر دانشجو می تواند  دانشگاه پیام نور هر شهری را به عنوان محل آزمون پایان ترم خود انتخاب کند. اگر چه در ترم های اخیر به دلیل شیوع کرونا، آموزش ها الکترونیکی و آزمون های دانشگاه ها نیز به صورت آنلاین بدون نیاز به حضور فیزیکی در دانشگاه ها برگزار می شود.