کرونا بالاخره به خاوران رسید!
کرونا بالاخره به خاوران رسید!

سرانجام بعد از پنج ماه که از شیوع گستردۀ ویروس کرونا در کشور می گذرد، مقاومت مردم خاوران شکسته و کوئید ۱۹ سر و کله اش در این شهر پیدا شد. با اینکه از اردیبهشت ماه اخباری محرمانه به دست ما رسیده بود که چند خاورانی، کرونا گرفته اند اما چون «رسما» اعلام نکرده بودند […]

سرانجام بعد از پنج ماه که از شیوع گستردۀ ویروس کرونا در کشور می گذرد، مقاومت مردم خاوران شکسته و کوئید ۱۹ سر و کله اش در این شهر پیدا شد. با اینکه از اردیبهشت ماه اخباری محرمانه به دست ما رسیده بود که چند خاورانی، کرونا گرفته اند اما چون «رسما» اعلام نکرده بودند ما اخبارش را پوشش ندادیم اما دیروز با پیگیری های «گروه رسانه ای خاورانی ها» با خبر شدیم که متاسفانه چند نفر از شهروندان خاورانی به این بیماری مبتلا شده و در حال درمان هستند.

مسئولین مربوطه در پاسخ به این سوال که تعداد مبتلایان چند نفر است؟ پاسخ نداده و گفتند آمار «محرمانه» است! اما پیگیری بیشتر خبرنگار ما به این نتیجه رسید که از جوان ۲۸ ساله تا پیرمرد ۷۰ ساله در بین مبتلایان وجود دارند.

پر واضح است که در این شرایط ستاد مبارزه با کرونای خاوران باید فعالیت شبانه روزی داشته باشد و حتی الامکان، ماسک، دستکش، وسایل ضد عفونی و بهداشتی را به طور رایگان در اختیار مردم قرار دهد.

همچنین مردم باید از میهمانی، دورهمی و دید و بازدید پرهیز کنند. پاتوق جوانان و سرکوچه نشستن سالمندان باید تعطیل شود. مغازه داران اجازه ورود مشتری به داخل مغازه را ندهند و وسایل مورد نیاز را خودشان به آنها بدهند. در بانکها و ادارات تجمع ایجاد نشود و افراد را بدون ماسک راه ندهند.

خاورانی ها چه زمانی به درمانگاه مراجعه کنند؟!

مرکز بهداشتی درمانی خاوران اعلام کرد: با توجه به همه گیری و شیوع کرونا در تمام نقاط از جمله خاوران، خواهشمند است فقط در صورت داشتن علائمی نظیر سردرد و گلو درد به همراه تنگی نفس یا اسهال و استفراغ بیشتر از سه روز به درمانگاه مراجعه کنند.

دقت فرمایید مراجعات غیر ضروری به درمانگاه امکان ابتلا به کرونا را شدیدا افزایش می دهد.