گفتگو با بیمار خاورانی که کرونا را شکست داد/ باور کنید کرونا با هیچ کس شوخی ندارد!
گفتگو با بیمار خاورانی که کرونا را شکست داد/ باور کنید کرونا با هیچ کس شوخی ندارد!

تا به امروز، اکثر کسانی که در خاوران به  ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده اند الحمدالله توانسته اند کرونا را شکست داده و به زندگی عادی برگردند. یکی از این مبتلایان، آقایی جوان است که در پیک دوم شیوع کرونا مبتلا شده و دومین ماه از تابستان را به سختی پشت سر گذاشته است. او […]

تا به امروز، اکثر کسانی که در خاوران به  ویروس کووید ۱۹ مبتلا شده اند الحمدالله توانسته اند کرونا را شکست داده و به زندگی عادی برگردند. یکی از این مبتلایان، آقایی جوان است که در پیک دوم شیوع کرونا مبتلا شده و دومین ماه از تابستان را به سختی پشت سر گذاشته است. او در گفت و گو با گروه رسانه ای خاورانی ها در مورد این بیماری صحبت کرده است. لازم به ذکر است که هویت وی نزد خبرنگار ما محفوظ می باشد.

*چگونه به این بیماری مبتلا شدید؟

– خودم هم نمی دانم چه شد که کارم به این جا رسید. روز اول سر درد  شدید داشتم و عرق سرد روی پیشانی ام نشسته بود. حتی سوار موتور که می شدم  عرق می کردم تا این که نصف شب تب و لرز به سراغم امد. روز بعد که رفتم سر کار، بدن درد خیلی شدیدی داشتم و در نتیجه   به خانه  برگشته و به پزشک خانواده مراجعه کردم. با توجه به علائمی که داشتم حدس زدند کرونا دارم. پزشک معالج سریعا برایم نامه نوشت  و جهت تست کرونا اقدام کردم. این را هم بگویم که تست دادن خیلی درد داشت. گفتند نتیجه تست را فردا می دهیم. من به خانه آمدم و چون تقریبا مطمئن شده بودم کرونا دارم سریع خودم را  قرنطینه کرده و زن و بچه ام را به خانه اقوام فرستادم.

*وقتی متوجه شدید کرونا گرفته اید چه حالی داشتید؟

– تا علائم کرونا را در بدنم دیدم استرس عجیبی مرا فرا گرفت. ولی فورا خودم را قرنطینه کرده و تلاش کردم در راه مقابله با این ویروس قوی تر از همیشه جلو بروم. هر چند که یکی دو روز اول کمی ترس و استرس داشتم، اما به مرور توانستم با این ویروس در مدت قرنطینه کنار بیایم.

*به جز تب و بدن درد، چه علائم دیگری از این بیماری در بدن شما وجود داشت؟

 – یک روز بعد از این که خودم را قرنطینه کردم حس بویایی و چشایی خود را نیز از دست دادم و سرفه کردن های ممتد هم به سراغم آمد.

*دوران قرنطینه چگونه گذشت؟

واقعا سخت بود، چون باید ۱۴روز از خانواده و اطرافیان به دور باشی و در خانه بمانی، آن هم برای من که اکثرا بیرون بوده و خانه اقوام و خویشان بودم! چهارده روز همسر و فرزندم را ندیدم. با تمام بدن دردی که داشتم نمی توانستم کاری برای بهبودیم انجام دهم جز این که در خانه بمانم…

*آیا پزشک، داروی خاصی جهت بهبودی به شما داد؟

-خیر فقط تنها چیزی که گفتند قرنطینه کردن خودم و خوردن مایعات بود!

*قطعا این اتفاق تاثیر زیادی در زندگی شما گذاشته. از این تجربۀ سخت، برای مردم چه صحبتی دارید؟

-من تا قبل از این که درگیر کرونا شوم اصلا به وجود این ویروس اعتقادی نداشتم و اکثرا در میهمانی های فامیلی و دورهمی های دوستانه شرکت می کردم. بهداشت فردی و فاصله گذاری اجتماعی را هم رعایت نمی کردم. ولی حالا به هیچ وجه در هیچ جمعی شرکت نمی کنم. دیگر به هیچ کس در این زمینه اعتماد ندارم چون واقعا روزهای سختی را گذراندم تا بهبودیم مجددا به لطف خدا به دست آوردم.

از مردم، عاجزانه می خواهم که کرونا را شوخی نگیرند و بیشتر از هر زمان دیگری نکات بهداشتی را رعایت کنند. میهمانی های خانوادگی برگزار نکنند و حتما در مکان های عمومی از ماسک استفاده نمایند.

این بیماری واقعا جدی است و با هیچ کس شوخی ندارد. مردم فکر نکنند کرونا برای دیگران است! چرا که تا زمانی که جدی گرفته نشود، رعایت مردم هم کمتر است پس آن را جدی بگیرند و رعایت کنند . بهترین کار این است که در منزل بمانند تا اگر کسی درگیر بیماری است و خبر ندارد باعث شیوع بیشتر این بیماری نشود. رعایت نکات بهداشتی، رعایت فاصله بیش از یک متر و حضور نیافتن در اجتماعات و ماندن در خانه بهترین راهکار پیشگری از ابتلا به این بیماری است.