بی توجهی مسئولین و جولان سگ های ولگرد در خاوران
بی توجهی مسئولین و جولان سگ های ولگرد در خاوران
مدتی است جولان سگ‌های ولگرد در خاوران علاوه بر رعب و وحشت شهروندان، به عنوان یک خطر بهداشتی نیز سلامت مردم را تهدید می کند.

به گزارش گروه رسانه ای خاورانیها، پیش از این در خاوران بیش از صد قلاده سگ جمع آوری شد اما پیگیری های خبرنگار ما نشان می دهد آمار سگ ها رو به افزایش است که باتوجه به جمع آوری آنها در گذشته، علل این افزایش نامشخص و عجیب به نظر می رسد. سگ‌ها برای تهیه غذا از حاشیه شهر خارج می‌شوند و در طول روز در سطح شهر تردد دارند که گله ای بودن آنها علت اصلی ترس و وحشت شهروندان است.

در همین رابطه یکی از بانوان خاورانی می گوید: به خاطر سگ های داخل خیابان، بعضی وقتها با تاخیر به محل کار می رسم و می ترسم تنهایی به خیابان بروم.

شهروند دیگری می گوید: کیسه زباله های جلو منازل را سگ های ولگرد پاره می کنند که باعث پخش آنها در خیابان می شود؛ گناه ما چیست که باید در این وضع نابسمان کرونا، آلودگی های ناشی از زباله را نیز تحمل کنیم؟

مشاهدات عینی نشان می دهد اگر در ساعات پایانی شب یا ساعات اولیه صبح در سطح شهر تردد کنیم، جولان سگ‌های ولگرد را به وفور می بینیم. با توجه به اینکه بسیاری از این سگ‌ها بیمار اند، وجود آنها در سطح شهر یک خطر بزرگ محسوب می شود.

در برخی مناطق شهر خاوران از جمله مسکن مهر، شهرک هاشمیه و بافت قدیم تعداد سگ‌های ولگرد بیشتر از سایر مناطق است . شهروندی در این رابطه به خبرنگار ما می گوید:

اگر مسئولین شهر به ساکنین شهرک هاشمیه توجه ای ندارند، حداقل به فکر خود و کارمندان شهرداری باشند که محل کارشان در آن منطقه است!

علاوه بر این وجود سگ های ولگرد در محل زندگی مردم خطراتی چون انواع بیماری‌های انگلی، هاری، کنه‌های حیوانی و پوستی را به دنبال دارد که انتظار می روند با روش های صحیح و مورد نظر،نهاد های مسئول برای این معضل چاره اندیشی کنند.

  • نویسنده : علی اصغر حسینی