چند کلمه با مردم و داوطلبین انتخابات شورای شهر خاوران: کسانی کاندیدا شوند که آمادگی و شایستگی داشته باشند!
چند کلمه با مردم و داوطلبین انتخابات شورای شهر خاوران: کسانی کاندیدا شوند که آمادگی و شایستگی داشته باشند!
چند سال قبل در هیئت دولت، جهت واگذاري قسمتي از اختيارات و اداره امور روستاها و شهرها به مردم، تصميم بر اين شد که شوراهاي شهر و روستا تشكيل شود.

چند سال قبل در هیئت دولت، جهت واگذاری قسمتی از اختیارات و اداره امور روستاها و شهرها به مردم، تصمیم بر این شد که شوراهای شهر و روستا تشکیل شود. با این توجیه که این مردم هستند که با مسائل و مشکلات منطقه زندگی خود آشنایی دارند و بهتر می توانند راه حل مناسبی جهت مسائل روزمره خود پیدا کنند. بنابراین وجود چنین شوراهایی ضروری است. از میان شهروندان عده ای که استعداد و تجربه مدیریت مشابه را در خود سراغ دارند جهت اشغال پست شورای شهر، نام نویسی کرده و مردم از بین نامزدها، افراد مورد تائیدِ خود را انتخاب می کنند.

بیاییم یک دور دیگر جملات این متن را مرور کنیم. هر کسی نمی تواند و نباید برای نامزد شدن در انتخابات ثبت نام کند چرا که حتی اگر فرد، آمادگی و پتانسیل لازم را در خود ببیند، ممکن است از فیلترهای موجود عبور نکند و ای کاش اولویت فیلترگذاری با تخصص بود تا مصلحت. ای کاش از افراد ثبت نام کننده مصاحبه به عمل می آمد و حداقل یک دور فرد را محک می زدند که آیا با قوانین و اختیارات محوله آشنایی دارد؟ یا تنها به صرف محبت و پیشنهاد اطرافیان و یا سلیقه خود، پیشقدم شده است. بارها دیده ایم که نامزدی ثبت نام کرده و از بد حادثه، رای هم آورده ولی در عمل حتی نمی داند محدوده اختیاراتش کدام است و در کدام حیطه کاری باید انجام وظیفه نماید. ظاهرا تنها به بودنِ نام خود در فهرست شورای شهر سرافراز است!

یک فرد متعهد و با وجدان می داند که بررسی و شناخت کمبودها، نیازها و نارسایی های اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، بهداشتی، اقتصادی و رفاهی حوزه انتخابیه و تهیه طرحها و پیشنهادهای اصلاحی و راه حلهای کاربردی در این زمینه‌ها جهت برنامه‌ریزی و ارائه آن به مقامات مسئول ذیربط داشته باشد و در واقع با تار و پود جامعه خود به گونه ای آشنا باشد که حتی چشم بسته بتواند دستی بر سازندگی و حل مشکلات داشته باشد. کسی که به عنوان عضو شورای شهر انتخاب می شود باید در میان رده های بالا دست خود قدرت نفوذ داشته باشد و به قول معروف بُرش کار داشته باشد که بتواند در میان درخواست های متعدد شهرهای مختلف، خاوران را در اولویت جای دهد.

آیا فردی که تنها به امید مسائل شخصی و بالابردن رده شغلی خود پا به عرصه می گذارد شایسته انتخاب شدن است؟ کسی که آنقدر از حد و حدود اختیارات و وظایف شورای شهر دور است که با شعارهای دور از ذهن، سعی در اغفال اذهان دارد، شایسته انتخاب است؟ آیا تشخیص چنین فردی، از نظر رای دهندگان پنهان است؟

همشهریان عزیز، کسی که تنها با شعارهای دهان پر کن، تنور انتخابات را داغ نگه می دارد را کنار بگذارید. این شخص لیاقت یک رای شما را ندارد.همشهریان عزیز؛ کسی که پیشینه ی مدیریت ندارد را کنار بگذارید. کسی که به خاطر منافع شخصی و قومیتی و وعده و عیدهای انفرادی می آید را کنار بگذارید. کسی که بین محله های مختلف فرق قائل می شود را کنار بگذارید. (یک فرد، نماینده کل شهر است .حتی برای کسانی که رای تاییدی از ایشان دریافت نکرده باشد) کسی که با چلوکباب و هدیه و هزینه های بالا سعی می کند چهره خوبی از خود بسازد را کنار بگذارید که “کاسه آنجا رود که قدح ” برگردد.

خاورانی های گرامی؛ لطفا بحث قومیت گرایی و فامیل بازی را کنار بگذارید و رای گرانبهای خود را لایق کسی بدانید که به واقع شایسته و کاردان باشد.

همشهریان عزیز؛ درد کشیده زخم خودیم و اگر امروز چشم ها را ببندیم و بدون حلاجی تفکرات نامزدهای انتخاباتی رای دهیم، فردا با دود همان بی تفاوتی در چشممان بیدار می شویم. بیایید در این اندک عرصه اختیار، افراد شایسته را انتخاب کنیم.

در این ایامی که ثبت نام داوطلبین انتخابات شوراها انجام می شود شاهدیم افراد لایق، شایسته و مدیر روزهای سخت، ناامید از وضع آشفته شهر و جامعه ، به کناری نشسته و کسانی با ولع پا به عرصه گذاشته اند که حتی از الفبای قانون و فلسفه شورا بودن بی خبر هستند. از عزیزان مدبر و با برنامه خواهشمندیم که به میدان بیایند و مردم را از وجود خود بی نصیب نگذارند هر چند که به دست گرفتن سکان کشتی شکسته، سخت است.

  • نویسنده : سیاوش کهن
  • منبع خبر : گروه رسانه ای خاورانی ها