ادامه حوادث رانندگی مرگبار در جادۀ خاوران-سروستان -خرامه
ادامه حوادث رانندگی مرگبار در جادۀ خاوران-سروستان -خرامه

پیش بینی نمی شد که کمربندی دوم استان فارس (جاده خاوران-سروستان-خرامه-ارسنجان-سعادت شهر) علیرغم اینکه هنوز به مرحله نهایی و تکمیلی نرسیده است با این قدر حجم تردد خصوصاً خودروهای سنگین رو به رو شود. جاده ای که پس از عبور از خاوران با اتصال به جاده جهرم_شیراز به لارستان می رسد و مسیر بندرعباس به […]

پیش بینی نمی شد که کمربندی دوم استان فارس (جاده خاوران-سروستان-خرامه-ارسنجان-سعادت شهر) علیرغم اینکه هنوز به مرحله نهایی و تکمیلی نرسیده است با این قدر حجم تردد خصوصاً خودروهای سنگین رو به رو شود.

جاده ای که پس از عبور از خاوران با اتصال به جاده جهرم_شیراز به لارستان می رسد و مسیر بندرعباس به اصفهان را ۱۷۰ کیلومتر کاهش خواهد داد.

حال افزایش تردد بی شمار دراین مسیر که البته بخشی از بار ترافیکی محورهای دیگر را نیز کاهش داده است، موجب شده شاهد تصادفات متعددی دراین مسیر دوطرفه باشیم که متاسفانه در طول یکی دوسال گذشته نیز برشمار این تصادفات افزوده شده و ده ها نفر از هم  استانی ها را به کام مرگ کشانده است.

در هفته آخر خرداد ماه شاهد چندین تصادف مرگبار دراین جاده بودیم. از جمله مهم ترین آنها تصادف دو خودرو سواری در محور خاوران_سروستان با ۲ کشته و ۶مجروح، تصادف دو خودرو نیسان و پیکان در ابتدای جاده سروستان به خرامه با ۷ نفر کشته و…

مطمئناً تعداد تردد خودرو در این مسیر با معیارهای وزارت  مسکن و شهرسازی برای تعریض جاده و تبدیل آن به مسیر ۴ بانده وجود دارد، اگر این جاده تعریض شده و به بزرگراه تبدیل شود مطمئناً شاهد کاهش تصادفات دراین محور مهم و اصلی شمال به جنوب کشور خواهیم بود.

ناگفته نماند علیرغم اینکه چندسال از کلنگ زنی تقاطع غیرهمسطح سروستان به خرامه  به سمت خاوران (مومن آباد) می گذرد اما تاکنون شاهد اقدام خاصی برای احداث این تقاطع مهم نبوده ایم چه اینکه احداث این تقاطع می تواند به کاهش تصادفات کمک نماید.

نصب دوربین های نظارتی نیز برای کنترل سرعت رانندگان در این مسیر که برخی آن را با پیست مسابقه اتومبیل رانی اشتباه گرفته و به دنبال ثبت رکورد جدید برای خود هستند، نیز می تواند در کاهش تصادفات تاثیر گذار باشد.

مشکل دیگری که دراین مسیر مهم وجود دارد عدم نصب تابلوهای کیلومتر شمار شهرها مخصوصاً درجاده سروستان به خاوران است که امیدواریم این مورد نیز در دستور کار قرار گیرد.

ورود رئیس کل دادگستری فارس به تصادفات مرگبار محور سروستان_ خرامه

رئیس کل دادگستری استان فارس دستور تشکیل کارگروه ویژه بررسی سوانح در  محور سروستان خرامه  را صادر کرد.

 در پی وقوع دو تصادف مرگبار در محور سروستان به خرامه در روزهای اخیر، رئیس کل دادگستری استان فارس به رئیس حوزه قضایی و دادستان سروستان دستور داد با تشکیل کارگروهی در راستای بررسی سوانح اخیر و رفع سریع مشکلات این محور اقدام نماید.

 حجت الاسلام والمسلمین سید کاظم موسوی با تأکید بر اینکه نتایج اقدام کارشناسی این کارگروه باید ظرف یک هفته به اطلاع مدیر ارشد قضایی استان برسد گفت: در کارگروه مذکور باید علاوه بر بررسی راه کارهای رفع مشکل این محور با حضور کارشناسان، قصور احتمالی اشخاص یا دستگاه های مرتبط را مشخص نمایند. وی افزود: لازم بود پیش از این مشکلات محور مذکور مرتفع شود که متاسفانه این اقدام تاکنون صورت نپذیرفته است.وی تصریح کرد دادگستری فارس در راستای حفظ حقوق عامه و پیشگیری از وقوع چنین حوادثی تا حصول نتیجه اقدامات کارگروه تشکیل شده را رصد خواهد کرد.