کاهش رشته های دانشگاه پیام نور خاوران به چهار رشته!
کاهش رشته های دانشگاه پیام نور خاوران به چهار رشته!

اخیرا دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور سال۹۹ در سایت سازمان سنجش منتشر شده که درآن خیلی از رشته های کم طرفدار دانشگاه ها که شنیده می شود در سالهای گذشته از آنها استقبال چندانی نشده و پذیرش دانشجو نداشته اند از دفترچه حذف شده است. طبق دفترچه منتشر شده برای پذیرش  سال جاری، دانشگاه پیام […]

اخیرا دفترچه انتخاب رشته بدون کنکور سال۹۹ در سایت سازمان سنجش منتشر شده که درآن خیلی از رشته های کم طرفدار دانشگاه ها که شنیده می شود در سالهای گذشته از آنها استقبال چندانی نشده و پذیرش دانشجو نداشته اند از دفترچه حذف شده است.

طبق دفترچه منتشر شده برای پذیرش  سال جاری، دانشگاه پیام نور خاوران فقط در رشته های حسابداری ،حقوق ،روانشناسی و مدیریت بازرگانی پذیرش خواهد داشت در حالی که در دفترچه ثبت نام بدون کنکور سال قبل، امکان ثبت نام در ۱۳ رشته این دانشگاه شامل علوم و مهندسی آب ، مهندسی کامپیوتر،اقتصاد،جامعه شناسی،حسابداری ، حقوق ،روانشناسی ، علوم سیاسی، فقه و مبانی حقوق اسلامی ، گردشگری ، مدیریت بازرگانی ، مدیریت دولتی  و  مدیریت صنعتی وجود داشت که البته ظرفیت بسیاری از این رشته ها مثل خیلی از دانشگاه های دیگر در چند سال گذشته خالی بوده است.

ناگفته نماند دانشگاه پیام نور خاوران مثل بقیه مراکز دانشگاه پیام نور همجوار از کنکور سراسری وانتخاب رشته سراسری پذیرش ندارند و بایستی خود مستقیما به جذب دانشجو از طریق ثبت نام براساس سوابق تحصیلی اقدام کند.

مدتی است بحث ادغام یا تعطیلی واحدهای کوچک دانشگاه پیام نور در کشور شنیده می شود . امیدواریم با حمایت همشهری های خاورانی و شهرستانهای اطراف و همچنین خاورانی های مقیم شیراز درخت دانشگاه پیام نور هر روز قوی تر و محکم تر از قبل شود.