مردم می پرسند از آن «هفتۀ آینده» ای که آقایان قول دادند، یک ماه گذشت ولی چرا هیچ اتفاقی نیفتاده است؟!
مردم می پرسند از آن «هفتۀ آینده» ای که آقایان قول دادند، یک ماه گذشت ولی چرا هیچ اتفاقی نیفتاده است؟!
بیش از یک سال قبل، به طور رسمی کلنگ زمین چمن خاوران به زمین زده شد اما علارغم مطالبه ورزشکاران و پیگیری رسانه های محلی؛ تا کنون وعده های داده شده از سوی مسئولان عملی نشد و این پروژه به صورت عملی پیشرفتی نداشته است.

چهارم بهمن امسال بود که مدیر کل ورزش و جوانان به همراه نماینده شهرستان های جهرم و خفر به خاوران سفر کرده و با قاطعیت خبر از حل مشکل زمین چمن و آغاز به کار پیمانکار جدید از هفته بعد خبر داد. اینجا بخوانید

در این دیدار رضایی کوچی خواستار تسریع در اختصاص بودجه جهت زمین چمن خاوران توسط مدیر کل ورزش و جوانان شد . او در جمع تعدادی از مسئولین و ورزشکاران خاورانی قول داد تا از طریق وزارت ورزش و جوانان جهت اختصاص بودجه برای این  پروژه فورا اقدام نماید.

اما مهمترین وعده را در این دیدار مدیر کل ورزش و جوانان استان داد که اعلام کرد از هفته آینده پیمانکار جدید برای احداث زمین چمن شروع به کار خواهد کرد.

هر چند عده ای اختلاف بین مکان های پیشنهاد شده برای احداث زمین چمن و اندازه ی آن را عامل عقب افتادن پروژه می دانند اما سوال اینجاست که مگر مسئولین از مشکلات پیش روی احداث هر پروژه آگاهی ندارند که با وعده های خود امید واهی به جوانان چشم انتظار می دهند؟

به آمار و ارقام که نگاه کنیم در می یابیم خاوران جزو معدود شهر هایی است که جوانانش از یکی از مهمترین حقوق خود که داشتن سرانه ورزشی و امکانات مناسب همچون زمین چمن محروم هستند.

به گزارش گروه رسانه ای خاورانی ها و به نقل از مدیر کل ورزش و جوانان، در دهه ی فجر امسال  42 پروژه ورزشی با اعتبار ۵۳ میلیارد تومان در فارس افتتاح شد که با افتتاح این پروژه‌ها ۸۲ هزار مترمربع به سرانه ورزشی استان فارس اضافه گردیده ؛ جالب اینجاست که از این تعداد طرح، ۳۶ مورد افتتاح زمین چمن بوده است!

حاجی زاده با بیان اینکه امسال با حمایت‌های استاندار فارس ۸٫۳ میلیارد تومان اعتبار از ظرفیت‌های مختلف بودجه به اعتبارات ورزشی فارس اضافه شده است، عنوان کرد: اعتبارات کمک‌های وزارت نفت که سال گذشته ۱۷٫۲ میلیارد تومان بود امسال ۵ برابر شده و به ۷۲٫۳ میلیارد تومان رسیده است.

و حال سوال مردم از مسئولین شهر خاوران این است که با توجه به پنج برابر شدن اعتبارات ورزشی استان چرا خاوران سهمی از این مهم نداشته است؟ چرا کوچک ترین روستاهای کشور دارای زمین چمن شده اند اما جوانان خاورانی که نماینده هایشان در شورا به پیگیری و رایزنی با نماینده دلسوز شهرستان مشغولند، همچنان از آن بی بهره مانده اند؟!!

  • نویسنده : آرش محمدی