شوراها چگونه می توانند به تحقق شعار سال کمک کنند؟
شوراها چگونه می توانند به تحقق شعار سال کمک کنند؟
بدون تردید،‌ اینکه رهبر معظم انقلاب سال ۱۴۰۰ را سال «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» نامگذاری کردند نشان دهنده اهمیت مقوله تولید است.

به نظر می‌رسد تاکید بر این موضوع به دلیل ماهیت تولید است؛ چرا که تولید تنها مقوله اقتصادی است که با ایجاد تحول در آن، تمام شاخص‌های اقتصادی تحت تاثیر قرار می گیرد.

شوراها، اولین حلقه تلاشگر در عرصه تولید

معتقدم آنکه می تواند چرخه تولید را هموار و موانع را شناسایی کرده و راهکار بومی ارائه دهد؛ همان حلقه مفقوده و پر اهمیت شورا ها در سطح شهر و روستا هستند. شوراها به عنوان رابط میان مردم و مسئولین بالادستی می توانند پتانسیل های بومی که قابلیت تولید دارند را شناسایی و برای محقق شدن شان برنامه ریزی کنند.

مدیریت جهادی؛ مقدمه تولید مؤثر

اگر بخواهیم تولید مؤثری داشته باشیم؛ مقدمه آن مسئولی است که بتواند با مدیریّت شجاعانه، امیدوارانه، جهادی، با اِشراف میدانی بر مشکلات و عدم انفعال قدم بر دارد که از این حیث انتخاب صحیح و درست نیز باید توسط مردم انجام شود.

ایجاد پایگاه اطلاعاتی مشتاقان تولید

هم اکنون در شهر خاوران، استعداد و ظرفیت های بسیاری در حوزه های کشاورزی و گردشگری وجود دارد که لازم است در مسیر تحقق شعار سال با ایجاد یک پایگاه اطلاعاتی منسجم، سازمان یافته و کامل از تمام اطلاعات افراد و شخصیت‌های حقیقی و حقوقی، نهادها و سازمان های مشتاق تولید برای برنامه‌ریزی و سیاستگذاری در جهت تولید تشکیل داد.

  • نویسنده : علی اصغر حسینی
  • منبع خبر : گروه رسانه ای خاورانی ها