این مسیر را پایانی نیست
این مسیر را پایانی نیست

همانطور که اکثر شما می دانید سابقه فعالیت نشریات مکتوب در خاوران به اوایل دهه هفتاد برمی گردد که منجر به چاپ نشریه تجربی «شکوفه» شد و انتشار آن بیست سال ادامه داشت تا به شمارۀ دویستم رسید ومتاسفانه تعطیل شد. «شکوفه» که توسط ابراهیم و مهدی اژدری بنای آن گذاشته شده بود، یکی از […]

همانطور که اکثر شما می دانید سابقه فعالیت نشریات مکتوب در خاوران به اوایل دهه هفتاد برمی گردد که منجر به چاپ نشریه تجربی «شکوفه» شد و انتشار آن بیست سال ادامه داشت تا به شمارۀ دویستم رسید ومتاسفانه تعطیل شد. «شکوفه» که توسط ابراهیم و مهدی اژدری بنای آن گذاشته شده بود، یکی از موفق ترین نشریات تجربی کشور در زمینه کشف استعداد نوجوانان، انسجام گروهی و انتشار مداوم بود که در سال ۱۳۷۶ از سوی خانه روزنامه نگاران جوان در تهران مورد تشویق قرار گرفت و البته همچنان توانسته عنوان «پرسابقه ترین نشریه تجربی کشور» را حفظ کند.

بعد از شکوفه که یک نشریه کشوری به حساب می آمد و مخاطبان آن در سراسر ایران بودند؛ نخستین نشریه داخلی شهرخاوران، «آینه خاوران» بود که بعدها به «آدینه خاوران» تغییر نام یافت و حدود صد شماره در سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲به سردبیری جمشید خاوری منتشر شد. در همین دوران، «باشگاه خبرنگاران خاوران» هم با هدف آموزش علاقمندان به خبرنگاری و نویسندگی و انعکاس اخبار خاوران در رسانه های استانی و کشوری آغاز به کار کرد.

پایگاه خبری، تحلیلی «خاوران آنلاین» نیز به همت ابراهیم اژدری و عبدالرضا ناصری چند سال فعال بود اما از اواسط دهۀ نود، با گسترشِ نرم افزارهای دیجیتال و رسانه های مجازی موبایلی مانند تلگرام و واتساپ، فعالیت باشگاه خبرنگاران خاوران در فضای مجازی، در قالب «گروه رسانه ای خاورانی ها» ادامه پیدا کرد.

افراد شناخته شده ی عرصه رسانه در خاوران از اواخر سال ۹۸ به فکر انتشار یک مجله دیجیتال افتادند که از نخستین روزهای بهار امسال در قالب «مجلۀ دیجیتال خاورانی ها» به سردبیری جمشید خاوری، عبدالرضا ناصری و ابراهیم اژدری متجلی شد و همچنان ادامه دارد. علاقمندان می توانند جهت دانلود شماره های قبلی این مجله در همین سایت اقدام کنند.

و اینک در بیست و پنجمین سال فعالیت باشگاه خبرنگاران خاوران، رسانه ای جدید متولد شده که وبسایت خبری تحلیلی «خاورانی ها» نام دارد و در کنار پیج اینستاگرام، کانال تلگرام، سیزده گروه واتساپی و مجلۀ دیجیتال، مجموعۀ «گروه رسانه ای خاورانی ها» را تکمیل خواهد کرد.

 از همه دوستان و همراهان وفاداری که طی این سالها کنارمان بوده اند درخواست مشارکت داریم و امیدواریم این سایت بتواند زبان گویای مردم خاوران و آئینۀ مطالبات آنها باشد. تحریریۀ «گروه رسانه ای خاورانی ها» آمادۀ استفاده از نظرات، پیشنهادها و نوشته های شما عزیزان است.

 شورای سردبیری